loading...
سراب اسپورت | اخبار ورزشی شهرستان سراب
basket بازدید : 558 یکشنبه 13 دی 1394 نظرات (0)

20 راه ساده برای افزایش درصد شوت ه باشید.

۱. قبل از اقدام به شوت، به هدفتان (سبد) نگاه کنید.

عادت کردن به این که همیشه قبل از اقدام به شوت، به سبد نگاه کنید، نقش زیادی در افزایش درصد شوت هایتان خواهد داشت. چرا؟ زیرا بررسی موقعیت حلقه چند ثانیه قبل از اقدام به شوتزنی باعث می شود تا مغز شما به طور ناخودآگاه مسافتتان با حلقه را محاسبه کند و علاوه بر این، منجر به افزایش دقت شما در نشانه گیری سبد نیز خواهد شد. بنابراین، چشم های شما قبل از اقدام به شوت باید به سمت حلقه نگاهی بیندازد. برای این که این عادت را در خودتان به دست آورید، نیاز به تمرین دارید. با پیشرفت در تمرین قادر خواهید بود تا در بازیها نیز از این عادت به خوبی استفاده کنید.

۲. تا به ثمر رسیدن شوت، دستتان را به حالت شوتزنی نگه دارید.

شاید شما این صحبت را بارها و بارها شنیده اید. اما علت این کار چیست؟ علت آن این است که نگه داشتن دستی که با آن اقدام به شوتزنی کرده اید خود به خود باعث می شود تا مشکلات متعدد در شوت هایتان برطرف گردد. در واقع، این روش ساده باعث می شود تا شما به خوبی تکنیک شوتزنی را در خودتان تبدیل به یک عادت کنید و همین منجر به این می شود که دیگر در هنگام اقدام به شوت به گل شدن یا نشدن آن فکر ننمایید.

۳. راحت و آزاد شوتزنی کنید.

اشتباه بیشتر اکثر بازیکنان بسکتبال در شوتزنی در همین نکته می باشد. سعی کنید تا همواره شوت هایتان را راحت و آزاد اقدام کنید. عصبانی و هیجانی بودن باعث می شود تا به سختی شوت بزنید.

۴. از توپ های رنگی در تمارین استفاده کنید.

توپ های رنگی ویژگی مهمی دارند. هنگام شوتزنی با این توپ ها می توانید به خوبی چرخش توپ و جهت حرکت آن را مشاهده کنید. بدین ترتیب اگر مشکلی در شوتزنی دارید، به راحتی و به وسیله ی این توپ ها توانایی بهبود درصد شوت هایتان را خواهید داشت.

۵. مانند Kobe شوت نزنید! (معلق ماندن زیاد در هوا)

بسیاری از بازیکنان بسکتبال دوست دارند تا دقیقا مثل Kobe شوتزنی کنند در حالی که این موضوع باعث خواهد شد که تا آخر عمرشان درصد خوبی نداشته باشند. شما نباید از روی استایل شوت Kobe تقلید کنید؛ چرا که استایل شوت هر کس امضای اوست. در اصل، همه نمی توانند با استایل Kobe درصد شوت های خوبی داشته باشند. شما باید توپ را حداقل در فاصله ی ۱ اینچی باقی مانده تا نقطه ی اوج پرش به سمت سبد شوت نمایید. در پایان بگوییم که تلاش برای کپی برداری از روی شوت های Kobe فایده ای به جز نیمکت نشینی و عملکرد ضعیفتان نخواهد داشت.

۶. در بازیها به شوت هایتان فکر نکنید.

یکی از مشکلاتی که اکثر بازیکنان ناموفق در شوتزنی به آن دچار هستند، تفکر به تکنیک های شوتزنی شان در طول مسابقه است. در واقع، تفکر درباره شوت هایتان مخصوص زمان تمرین است نه بازی! البته در تمارین نیز فقط در بعضی جاها نیاز به تفکر دارید و بعد از کسب مهارت های بیشتر، در جهت آماده شدن برای مسابقات نیازی به فکر کردن نخواهید داشت. راهکار های ایجاد این عادت در خودتان ساده است. در طول بازی سعی کنید که ذهنتان را معطوف به چیز دیگری کنید و چه بهتر که به هیچ چیز فکر نکنید. نتیجه این که فکر نکنید، فقط انجامش دهید! با ایجاد این عادت در خودتان توانایی این را خواهید داشت تا از درصد بالای شوت هایتان در مسابقه ها لذت ببرید.

۷. در هنگام شوتزنی به چیز های منفی فکر نکنید.

عدم تفکر در مورد گل نشدن توپ به شما کمک زیادی برای افزایش درصد شوت هایتان خواهد کرد. برای متوقف کردن توقف درباره ی چیزهای منفی می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید :

قبل از هر بازی و نیز در هنگام گرم کردن، مرتبا به خود بگویید که اهمیت نمی دهید اگر هیچ امتیازی در طول مسابقه کسب نکنید. سعی کنید این جمله را بلند اعلام کنید یا این که به طور مداوم در ذهنتان تکرارش کنید.

۸. با قوس مناسب شوت را اقدام کنید.

در زمان شوتزنی سعی کنید حتما قوس مناسبی را به توپ بدهید. البته حتما توجه نیز داشته باشید که قوس خیلی زیاد باعث می شود تا نتوانید شوت های خوبی را به ثمر برسانید.

۹. فیلم ها و کلیپ های شوتزن های برتر بسکتبال در دنیا را ببینید.

یک روش بسیار ساده! تماشای فیلم ها و کلیپ های بازیکنان شوتزن موفق در لیگ های مختلف بسکتبال به شما کمک خواهد کرد تا با بهره گیری از آنها به شناخت درستی از شوتزنی برسید. عادت های خوب این بازیکنان می تواند سرلوحه ی خوبی برای شما شود. در اصل، در زمینه ی شوت زدن شما نباید هیچگاه یادگیری را متوقف کنید.

۱۰. از شوت های خود فیلم برداری کنید.

به یک نفر بسپارید که در طول تمرین و یا در بازی ها از شوت هایتان فیلم بگیرد. این باعث می شود تا بعد از بازی با مشاهده ی آن فیلم ها شوت هایتان را ارزیابی کنید و در واقع به راحتی می توانید پی به مشکلات آنها ببرید.
این بود ۱۰ راه از ۲۰ راه موجود برای بهبود درصد شوت هایتان

http://uupload.ir/files/2m2b_img_20160102_120050.jpg

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سراب اسپورت | اخبار ورزشی شهرستان سراب
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 304
  • کل نظرات : 231
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 119
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 3,253
  • بازدید سال : 20,964
  • بازدید کلی : 568,987