loading...
سراب اسپورت | اخبار ورزشی شهرستان سراب
برزگر بازدید : 1122 یکشنبه 29 شهریور 1394 نظرات (0)

آموزش قدم به قدم دروازبانی

دروازه بان سابق چلسی مارک شوارزر رژیم غذایی ارائه کرده است که بدن حتی بدون کربوهیدرات زیاد هم می تواند به بالاترین سطح آمادگی برسد



صبحانه

گوشت و سبزیجات برای یک صبحانه، ترکیبی عالی است. من ۷۵۰ گرم از آن را از هر روز در سه وعده غذایی مصرف می کنم. از منابع سنتی کربوهیدرات مانند ماکارونی و برنج فقط یک بار در هفته مصرف می کنم. به جای آن از گوشت و سبزی برای صبحانه، نهار و شام استفاده می کنم. اگر برای صبحانه گوشت یا ماهی نداشتم از املت یا تخم مرغ عسلی با انواع سبزیجات مصرف می کنم. روزی ۵ -۶ لیوان نوشیدنی مصرف می کنم و برای صبحانه هم فقط قهوه سیاه می خورم.

 

ناهار

استیک گوشت گاو و لوبیا سبز

بین میان وعده ها من پسته را که چربی مناسبی دارد انتخاب می کنم. اما به هر حال برای ناهار من ترکیب استیک با لوبیا سبز را دوست دارم. شما می توانید هر نوع سبزی پخته یا بخارپز را کنار گوشت قرار دهید. من مارچوبه را دوست دارم. همچنین شما می توانید سوپ را هم در این وعده قرار دهید. اما باید همیشه مطمئن باشید که سبزی در این وعده قرار داشته باشد. چرا که می تواند کربوهیدرات بدن را بدون استفاده از منابع سنتی مانند برنج و ماکارونی تامین کند.

 

شام

اگر من تا به اینجا گوشت بره و گاو مصرف کرده باشم دوست دارم حالا ماهی با کلم بروکلی را در وعده شام قرار دهم. این غذا کمترین چربی را دارد و درعین حال حاوی بیشترین پروتئین است و به ترمیم ماهیچه ها و البته رشد و تناسب اندام کمک می کند.

 


 

گزارش سایت رسمی کانون مربیان فوتبال ایران (ifca.ir)، شما می‌توانید با داشتن دروازه‌بانی خوب در یک تیم متوسط، آماده رقابت با دیگر تیم‌ها باشید و می‌توانید با داشتن دروازه‌بانی متوسط در یک تیم خوب، در حد متوسط بمانید. نقش دروازه‌بان در هر تیمی کلیدی است و می‌تواند عامل شکست یا پیروزی آن تیم باشد. اگرچه دروازه‌بانی منحصر به فرد است و به تمرین‌های تخصصی نیاز دارد، اما با این حال هیچ برتری نسبت به افراد دیگر تیم ندارد.

به هر حال دروازه‌بان عضو تیم است و آماده‌سازی او در تیم بسیار پیچیده است. می‌توان گفت دروازه‌بان چشم‌های دفاع و لیدر خط دفاعی است. دروازه‌بان باید روحیه یک گلادیاتور را از خود نشان دهد. این گلادیاتور، باید به شدت تمرکز کند تا برای نبردی که پیش رو دارد آماده باشد. همه چیز در زندگی گلرها تکراری است؛ چگونه لباس بپوشند، چگونه حرکت کنند و چگونه ذهن‌شان را برای نبرد آماده کنند. اما اگر در قلب این کارها، اعتقادی محکم قرار داشته باشد، بدون شک همه چیز درست پیش می‌رود.

 

حضور فیزیکی دروازه‌بان، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به کمک آن، در منطقه خطر، تسلط کامل داشته باشد. در واقع می‌توان گفت دروازه، خانه دروازه‌بان‌ها و منطقه خطر، زمین آن‌ها به حساب می‌آید. دروازه‌بان می‌تواند این منطقه و حتی فرا‌تر از آن را شناسایی کند. گلرها باید بهترین تصمیم را برای جلوگیری از گل شدن توپ و البته شروع حملات برای تیمشان بگیرند. اینکه یک دروازه‌بان فقط این کار‌ها را انجام دهد بدهم هم کافی نییست؛ او باید توپ را به بهترین شکل به هم تیمی‌هایش برسانند.

موقعیت گلرها این اجازه را می‌دهد که رهبر تیم باشند و با بازیکنان ارتباط برقرار کنند. البته دادن بازوبند کاپیتانی به دروازه‌بان بهترین کار نیست، چون فاصله بازیکنان و داور از او زیاد است. این نکته را هم باید در نظر گرفت که گلرها باید روی کار اصلیشان که مهار توپ است تمرکز کنند. البته نکته جالب این است که اغلب گلرها، کاپیتان هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سراب اسپورت | اخبار ورزشی شهرستان سراب
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 304
  • کل نظرات : 231
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 119
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 3,117
  • بازدید سال : 17,548
  • بازدید کلی : 565,571